23 Nisan 2012 Pazartesi

Ortaköy Mecidiye Mahallesi muhtarı Cemal Bey ile söyleşi:
Bize kendinizden ve muhtarlığa ilk aday olduğunuz zamanlardan
bahseder misiniz?
Ben 1943 Ortaköy doğumluyum. 25 sene Beşiktaş Belediyesi’nde hizmet
gördükten sonra emekli oldum. Emekli olduktan sonra kutsal bir görev olan
Ortaköy muhtarlığına aday oldum. Mecidiye Mahallesi’nin muhtarı seçildim.

Muhtarlığa aday olmanıza sebep olan şeyler nelerdi?
Kesinlikle Ortaköy aşığı olmamdan geliyor bu. Tüm özelliklerini ve
insanlarını gerçekten seviyorum. Onlara yardımcı olabileceğimi düşünmek
bile beni heycanlandırıyordu, hala öyle tabii. Onların dileklerine,
şikayetlerine hizmet etmek benim için bir zevk. Bu çevrenin insanını çok iyi
tanıyorum. Fakir fukaraları ve onların hangi şartlar içinde yaşadığını biliyorum.
Ben kimsenin hakkını kimseye yedirmem, muhtarlık mesleğini de bu
özelliğimden dolayı yapmak istedim.

İlk başlağınız yıllarla şimdiyi kıyaslarsak, muhtarlık mesleğinizle
ya da Ortaköy’le ilgili değişen bir şey var mı? Varsa bunlar nelerdir?
Eskiden mahallenin muhtarı denildiğinde önemli bir mevkii düşünülürdü.
Şimdi de duyuluyor tabii ama o zamanlar muhtarlara ve muhtarlığa gerçek saygı
gösterilirdi. Ayrıca şimdi muhtarlık, eskiye göre daha disiplinli bir hal aldı.
Sürekli muhtarlıkta olmak ve toplantılara katılmak zorundasınız.

Hiç üst mevkiilere yükselmeyi düşündünüz mü?
Hayır hiç düşünmedim. Bir süre belediyede şeflik yaptım. Ben makamın
ne olduğunu biliyorum. Makamda gözüm yok eğer olsaydı böyle bir şeye atılırdım ancak gerek
duymadım.
Son kez söylemek istediğiniz herhangi bir şey var mı?
Ortaköy eskiden çok güzel bir semtti. Rumu, Ermenisi, Yahudisi iç içe
yaşardı. Fakat bazı olaylardan dolayı, özellikle 6-7 Eylül olaylarından sonra
bu düzen bozuldu, Rumlar göç etmeye başladı. Onların arkasından diğer
ırklardan olan arkadaşlarımız Kanada’ya, Fransa’ya, Amerika’ya göç ettiler.
Ortaköy’de bir boşluk oldu. Bu olumsuz bir gelişme oldu. Onlarla birlikte
yaşamak ben kendi adıma söyleyeyim apayrı bir şeydi. Bence Ortaköylü olmak
bir ayrıcalıktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder